Volgende loopje

woensdag 14 augustus 2013

Running tattoo

Hardlopers zijn doodlopers!
Hardlopen is geen sport maar een manier van leven!

Zo kun je nog wel even doorgaan met vooroordelen en uitspraken met betrekking tot hardlopers.
Maar hoe je het ook went of keert Hardlopers zijn een apart slag volk.

We zijn de grootste individuen die er maar zijn op sport gebied maar ook een van de meest sociale sporter die er is.
Iemand die niet aan hardlopen doet zal dit niet snel begrijpen, maar mensen die weleens met een hardloper hebben gesproken zullen er misschien iets in terug zien.


Eind 2010 is hardlopen de sport geworden die ik ben gaan beoefenen.
Eigenlijk alleen maar om mijn conditie te onderhouden en zo toch nog van het leven te kunnen genieten.
Tussen november 2010 en 2013 is hardlopen langzaam aan een "way of life" geworden.
Ik loop met enige regelmaat en kan zelfs chagrijnig worden las ik om welke reden dan ook niet kan lopen.

Daar ik al langere tijd een nieuwe tattoo wilde kwam het idee op om anders een tattoo te nemen van mijn passie.
Maar ja wat laat je dan zetten, want eenmaal gezet kun je het niet zomaar meer weg halen.
Vele uren achter de pc op google volgde, termen als running tattoo, hardloop tattoo, running en nog veel meer.
Er zijn wel hardlopers die een tattoo laten zetten, maar weinig tot niets wat mij aansprak.
Natuurlijk ook zo gek niet want een tattoo is relatief persoonlijk.
Ik ken zelf 1 ander persoon die een hardloop gerelateerde tattoo heeft, dat is Lady Monique!
Zij heeft naar aanleiding van haar 1e marathon de schoenen waarmee zij die heeft gelopen inc tijd en plaats.

Nu loop ik geen marathons en wilde ik meer iets wat het hardlopen zelf weer gaf.
Wat een zoek tocht zeg, met hulp van diverse mensen meerdere plaatjes gezien.
Wilde wel iets wat niet te statisch was / werd.

Uiteindelijk kwam ik dit plaatje tegen:

Het idee van het plaatje sprak me wel aan, het had beweging.
Dit was het plaatje wat voortijds door gestuurd werd naar de tatoeƫerder die aangaf er wel iets mee te kunnen maar niet in die stijl.
Dat was niet erg en ik was erg benieuwd naar wat het dan wel ging worden.
In de aanloop naar de afspraak toe nog een ander plaatje tegen gekomen die me ook aansprak en deze ook meegenomen.
Echter na een korte schets van wat hij daar mee kon toch bij het 1e plaatje gebleven.

Vanuit het 2e plaatje kwam nog wel het idee mee om de tekst "Run Like Hell" erin te verwerken.
Hieronder is te zien wat er gezet ging worden.


Na goedkeuring zijn de lijnen gezet en was er geen weg meer terug.


Niet wetende wat het eindresultaat ging worden lig je daar toch enigszins gespannen.
De letters in de tattoo waren geheel vrij gezet door de tatoeƫerder.
Ook de schaduw en de invulling van de gehele tattoo was voor mij een grote verassing.
Maar eenmaal klaar na een goede 2 uur mocht het resultaat er, naar mijn mening, wezen


Nu is natuurlijk niet elke hardloper zo gek om zijn passie / way of life te vereeuwigen op zijn lichaam.
Maar elke hardloper zal altijd weer een stapje verder gaan!
Bij de een is dit door 10 kilometer i.p.v. 5 kilometer te gaan lopen of om trails te gaan rennen i.p.v. weg wedstrijden.

En zo maakt het ook niet uit wat je doet en hoe, maar als je eenmaal besmet bent met het virus kom je er niet meer vanaf!

©Hardloopgek

4 opmerkingen:

  1. We zijn inderdaad een raar volkje die hardlopers maar keigezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat we best veel gemeen hebben: hardlopen, htc, android en tattoos ;-) Zelf ben ik redelijk van inkt voorzien en speel wel met de gedachte om iets hardloop gerelateerds te laten zetten, maar ik ben er nog lang niet uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Rengek!

    Een tattoo van een razendsnelle hardloper is echt het gekste (tof hoor!) wat ik als hardloper ben tegengekomen;)

    Succes met hardlopen!
    Groetjes,
    Ward

    BeantwoordenVerwijderen