Volgende loopje

maandag 23 januari 2012

Mijn mening over het ipico tijdregistratie systeem

In 21012 heb ik pas twee loopjes gedaan en allebei maakte zij gebruik van het ipico tijdregistratie systeem.
Het systeem zelf is niets mis mee, de werking is vrij simpel.
Je hebt een Tag die je in je veters bevestigd en er liggen matten die jouw chip registreren en dus ook jou tijd.
Tag
Werking van het systeem

Dus wat is er dan mis mee zou je denken.
Bij dit systeem zit ook direct de finish fotograaf.
Enkele meters voor de finish ligt namelijk een mat die jou chip registreert en zorgt dat er automatisch een foto van je wordt genomen.
De camera die deze foto maakt kun je vergelijken met een luxe webcam.
En aar is wat mij irriteert, want gisteren bij de safari run  gaf men als reden voor de mindere foto het volgende als excuus "Te weinig licht, te veel regen en te hoge snelheid van de lopers. Toch geven deze plaatjes de sfeer weer"

Nu zaal dit deels waarheid zijn, maar de week ervoor liep ik de vondelparkloop en hier was het mooi weer, iets lichter en is de kwaliteit van de foto ook om van te huilen. O'ja dat stukje van te hoge snelheid ging voor mij niet op ;-)

Ik snap best dat organisaties kosten willen besparen en daardoor kiezen voor een systeem die een all in one oplossing bied, maar de fotograaf vervangen voor een webcam vind ik echt jammer.

Dus mijn conclusie is?
Een ander tijdregistratie systeem heb ik niet heel veel moeite mee al is het jammer dat ik straks voor niets een champion chip heb. Maar vervang de fotograaf niet door een webcam tenzij deze het zelfde resultaat bied.

©Hardloopgek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten