Volgende loopje

vrijdag 11 november 2011

De zevenheuvelen komen eraan

Zo de zevenheuvelenloop komt er aan!

Nadat ik anderhalve week niet had gelopen moest ik toch echt weer iets gaan doen.
Dus afgelopen week voorgenomen op zijn minst een duurloopje te doen.
Deze stond gepland voor de woensdag, maar op dinsdag wilde ik ook graag lopen.
Dus wat doe je dan, inderdaad een kort rondje om de spiertjes weer even wakker te maken.
Want na anderhalve week waren die toch ook al bijna in winterslaap.

Op woensdag stond er dan een lange duurloop in de planning.
Omdat de zevenheuvelenloop 15 kilometer is met een licht glooiend parcours moest mijn training minstens zo lang zijn.
Dus even op afstandmeten.nl gekeken en een route uitgestippeld.
Om ervoor te zorgen dat ik niet in de verleiding kon komen om tussentijds af te haken de route zo gelopen dat ik, behalve rond de 11 kilometer, nergens tussendoor kon steken.
Aan het einde van de rit hadden we net iets meer dan 17 kilometer gelopen en voelde alles goed aan.

Later op de dag tijdens het uitlaten van de honden voelde ik heel licht de beentjes, wat een heerlijk gevoel is dat zeg.

Ondertussen wachtende op mijn startnummer voor de zevenheuvelenloop, maar zowel dinsdag als woensdag niets mogen ontvangen.
Op donderdag moest er weer gewerkt worden en zou de postbode pas komen wanneer ik al weg was.

'S avonds had ik een bericht van het thuisfront dat mijn enveloppe binnen was.
Toen we eindelijk 's nacht thuis kwamen kon ik constateren dat ik startnummer 6897 en startvak geel.
Nadat ik het boekje had geraadpleegd bleek dit redelijk in het begin te zijn, zijn namelijk maar twee startvakken die voor geel vertrekken.
Als ik dan ga kijken naar de eerste keer dat ik meeliep, 2009 de 25e editie waar ik startte in bypass 3 (voor de deelnemers van deze editie startvak paars)

Nog negen dagen en dan is het zover en dan zullen we voor de 2e maal deelnemen aan deze loop.
Voor hen die meedoen misschien tot dan, voor hen die niet meedoen tot de volgende blog.

©Hardloopgek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten