Volgende loopje

dinsdag 3 januari 2012

De eerste klimoters van het jaar

Zo het moest er van komen, de eerste kilometers.

Ik had me bedacht om ze op 2 januari te maken. Maar eerst mocht ik slapen omdat ik uit mijn nacht kwam en daarna was vrouwlief aan het werk.
Dus 's avonds zou ik gaan lopen, waren het niet dat vrouwlief naar de verjaardag van haar zusje moest en ik dus thuis zat met de kids...

Dan maar vandaag, overdag de verplichtingen zoals boodschappen doen.
Door de weervoorspellingen kwam er even de gedachte van nou misschien toch maar niet.

Maar toen scheurde ik 2 januari van mij hardloop scheurkalender en stond er bij 3 januari de volgende quote "wacht niet tot de omstandigheden ideaal zijn om te starten. Starten maakt de omstandigheden ideaal (Alan Cohen)"
Als je dat leest kun je gewoon niet thuis blijven, weer of geen weer.

Dus na het eten en een bak koffie mijn hardloop kloffie aangetrokken en samen met de looptijden app op pad.
Omdat het donker is en ze in Lelystad gek genoeg nog steeds geen verlichting hebben aangebracht in de bossen voerde de kilometers mij langs winkels, woningen en een stukje bos.

De eerste kilometers gingen door de bewoonde wereld naar het station met af en toe een windvlaag waardoor je in een keer stil stond.
Vanaf de het station gingen we via de woonwijken naar het kanaal welke me richting het bos voerde.
In mijn gedachte was het gehele traject verlicht, want de fietspaden waren onderdeel van het hoofdnet van Lelystad.

De praktijk bleek anders uit te wijzen, maar ik had voor de zekerheid een klein zaklampje meegenomen voor het geval dat.
Nou dat kwam mooi uit, want er waren stukken bij die geheel onverlicht waren en op de tast wel erg spannend zouden worden.
Om het te testen heb ik de lamp aan de klep van mijn pet gedaan zodat ik mijn handen vrij had.
Dit was wel erg zwaar en heeft mij doen besluiten dat ik maar eens een cap light ga aanschaffen.

Tijdens het lopen was het bijna de gehele tijd droog. Ik heb maar een buitje hoeven te trotseren.
Hoewel buitje, was meer een douche maar dan een hele grote met veel wind!

Al met al zitten de eerste kilometers er op en zijn mijn benen er achter gekomen dat ik nog steeds aan hardlopen doe.

©Hardloopgek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten