Volgende loopje

zondag 22 januari 2012

De Safari Run

De Safari Run voor het eerst..........

De start was pas om 13:30 uur voor de 10km en buienradar zei dat het ergens richting 12:30 droog / droger ging worden.
Nou dat was niet zo.

Ergens rond 12:30 arriveerde wij bij Burgers Zoo, en ik kan iet anders zeggen dat het parkeren goed geregeld is.
Ik had iets extra's betaald om mijn startnummer toe te zenden en had dus alles al bij me.
Omdat het weer wat onvoorspelbaar was, had ik gekozen voor lange mouwen en voor de zekerheid mijn jasje mee, want dan kon ik er nog voor kiezen om enkel ondershirt  en jasje aan te doen.
Maar het weer bleef raar, regen / droog dan weer regen.
Een ding was zeker het parcours zal niet droog zijn want het had de gehele dag al geregend.

Dus in de drup / regen maar wachten op de start.
Het start gebied was nagenoeg een en al modder, dus daardoor stond ik redelijk vooraan.

Toen het startschot klonk gingen we er vandoor, mijn benen voelde al vanaf het begin zwaar aan.
Maar goed dat lopen we er wel uit dacht ik.
Maar omdat het onbekend terrein was en zo veel had geregend kwam ik voor een verrassing te staan.
Namelijk verraderlijke klimmentjes en vertrapte stukken inc modder.

Uiteraard had ik wel rekening gehouden met modder en had daar ook wel zin in,.
Maar ik merkte wel dat dit zijn uitwerking had op mij.
Dit in combinatie met, denk ik zo maar, te snel starten brak mij in de eerste ronde op.
In ieder geval geestelijk had ik het zwaar, dingen als zoek het uit ik stop gingen door mijn gedachte.

Ronde een vlak voor de doorkomst. (die zwarte vlek ben ik)

 Ik had het dus vooral geestelijk zwaar, iets wat ik weleens eerder heb gehad en ergens diep van binnen weet dat de rest vaak toch nog wel oke zit.
Maar dit nam niet weg dat ik iets moest doen, want die klimmetjes die er in zaten waren sluip moordenaars.
En dan zul je denken, wat omhoog gaat moet ook naar beneden!
Dat is waar..................... Maar door de modder en het ongelijke terrein maakte dat je dit met behoud moest doen, dus echte winst kon je daar niet pakken.

Maar goed ronde twee was ingegaan, er was wel een foto gemaakt bij doorkomst maar daar liep gelukkig iemand door het beeld want die foto kan nooit florissant geweest zijn.
Ronde twee, ik moest mijn tempo aanpassen anders zou ik het niet overleven.
Ik merkte dat, ondanks het voornemen, dit in de eerste km niet echt gebeurde.
Dus hierna toch een versnelling terug en uiteindelijk werd ik bijgehaald door een loper die een mooi volgbaar tempo pakte.
Dit werd mijn haas, hij ging mij erdoorheen slepen.

Een goede 3,5 a 4 km liep ik in zijn kielzog, waarschijnlijk tot vervelens toe.
In de laatste kilometer passeerde ik hem, waarschijnlijk liet hij mij dit doen, en was ik heel even de  haas.
Maar in de laatste 4 a 500 meter nam hij weer over en nam hij afstand, en maar goed ook want het was niet eerlijk geweest als ik hem voor was gebleven.

Op het laatste stukje eerst nog even zwaaien naar de kids en de laatste bocht nemen de modder in om naar de finish te gaan.
Hier werd automatisch een foto genomen dor het systeem die, wel gelukt is een groot woord, wel zichtbaar is.

Omdat mijn horloge kuren had kon ik geen meting starten, maar had wel vlak daarna ff op het kloje gekeken.
Daardoor kon ik inschatten dat ik of net onder de 45 minuten had gelopen of net er boven.
De uiteindelijke tijd:



Afstand
10 km
 
Tijd
00:44:58
 
Snelheid
13,34 km/u
 
Calorieën
710 Kcal.



Mijn conclusie!

Leuke loop die met de middelen daar aanwezig goed georganiseerd is.
Of het mijn ding is? Ik weet het niet.
Of ik het nog eens zou doen? Vast wel.

©Hardloopgek

3 opmerkingen:

  1. Voor zo'n parcours en in die omstandigheden: petje af Remco!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zeg op zo parcour heel goed gedaan, tja het is een andere manier van lopen maar vind het wel iets hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Martin ben ook wel tevreden naar e omstandigheden.
    @Ladymonique dat is idd het rare, zal nooit iets worden wat ik standaard zal doen, maar als afwisseling is het weleens leuk.

    BeantwoordenVerwijderen