Volgende loopje

zaterdag 15 oktober 2011

Kriebels en gedachten

Het is overal te merken, de Amsterdam marathon komt er aan!
Mede door de komst van sociale media merk je meer dan te voren dat men bezig is met een evenement zoals de Amsterdam marathon.
Was dat in de jaren ervoor niet dan?
Tuurlijk gebeurde het toen ook, alleen kreeg je het minder mee, je was dan nog aangewezen op de gewone media en de site van het evenement.

Kriebels?
Heb ik dan de kriebels voor morgen, voor de Amsterdam marathon waar ik maar 8 kilometer hoef te lopen?
Ja en nee! Uiteindelijk heb je dit altijd, althans ik wel.
Dit komt omdat ik altijd wel bedenk wat ik wil gaan doen, qua tijd bijvoorbeeld.
Zo heb ik voor morgen bedacht dat ik erg tevreden zou zijn met een kilometer tijd van 4:30 per kilometer.
Of het gaat lukken is het tweede, die factoren kun je helaas niet allemaal beïnvloeden.

Maar wat mij toch veel meer kriebels geeft zijn de gedachten voor mijn eigen eerste halve marathon.
Ook al is deze pas in 2012, als het goed is maart 2012, de kriebels heb ik wel.
Al een tijd terug heb ik mijn eerste halve marathon uitgekozen.

Namelijk de ATAG achtkastelenloop, deze is in een prachtige omgeving en schijnt relatief vlak te zijn.
Ook de loopjes er omheen heb ik al een beetje uitgestippeld, maar goed dat komt nog wel.
Door de vele berichten die je voorbij ziet komen van o.a. de Amsterdam marathon krijg ik er steeds meer zin in.
Ik krijg ook wel de vraag waarom ik de halve niet doe, want ik red het makkelijk........

Gedachten!
Uiteraard heb ik zelf ook met die gedachten gespeeld, want wat is 8 kilometer nou eigenlijk?
Maar ik had met mezelf afgesproken ,eerder dit jaar, dat ik voor 2011 als doelstelling had om de 10 kilometer onder de 45 minuten te lopen.
Iets wat vrij snel daarna lukte, maar goed afspraak is afspraak.

Dus in gedachte heb ik heel vaak bedacht het mogelijk anders te doen, maar ja als ik dit jaar al een halve ga lopen! Wat is dan mijn doelstelling voor 2012?
Dus vandaar voor mij nog geen halve marathon.

©Hardloopgek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten